اووووف
 
عکس های داغ و خفــــــــــــن
sad
پنج شنبه 22 فروردين 1398برچسب:, :: 18:42 ::  نويسنده : سیش       


 

داداش یا خواهر من اگر هنوز یه ذره دوست داری که برگردی اما همه اش نمی شه خواهش می کنم این مطلب را تا آخرش بخون

 

 

 

تو را به خدا همینجوری نرو:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امام حسن علیه السلام فرمود:

 

 

پیروان هوا و هوس کسانی هستند که؛ اگر قاطر ها آنها را پایمال کنند و زیر پای اسپها شوند، باز هم سایهء معصیت در دلهایشان است، خداوند از این ابا می ورزد که کسی را خوار و ذلیل کند مگر کسانی را نا فرمانی او را میکنند.


 

این حدیث روی خود من خیلی تاثیر گذاشت اما ادامه را هم بخون

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
پیامدهای نگاه به نامحرم
 


 

 

 

 

 

 

 

اگر عقل و خرد انسان در اختیار چشم قرار گیرد، پیامدهای روانی و غیر روانی فراوانی در پی خواهد داشت که ممکن است انسان را به تباهی بکشاند.

 

 

 

حضرت علی(ع) فرمود: «اَلعَینُ جاسُوسُ القَلبِ وَ بَرید العَقل؛(1) چشم جاسوس و مأمور دل و نامه رسان عقل است».

 

 

 

در جای دیگر فرمود: «اَلعَین بَریدُ القَلب؛(2) چشم پیغام رسان دل است.»

 


 

 

الف: پیامد روانی

 

 

 

1ـ نوعی بیماری یا عادت مذموم

 

 

 

گام اول در روابط نامشروع نگاه آلوده است و گام گذاران در این وادی، چه بسا گرفتار عادت مذموم دائمی خواهند شد. روان شناسان، چشم چرانی را نوعی بیماری روانی می شمارند. بینایی، یکی از مهم ترین اعضا برای تحریکات جنسی است.

 

 

 

امام صادق(ع) فرمود: «النّظرة سهمٌ من سهام ابلیس مسمومٌ من ترکها للّه لالغیره اعقبه اللّه ایماناً یجد طعمه؛ نگاه (به نامحرم) تیر زهرآلوده ای از تیرهای شیطان است. هر کس آن را برای خدا ترک کند نه بخاطر غیر او، خدا ایمانی به او می دهد که مزّه آن را می چشد.»

خلاصه بگم یه نوعی اعتیاد

 

 

 

2ـ کاهش آرامش روانی و افزایش التهاب و اضطراب

 

 

 

چشم چرانی آرامش روحی و روانی انسان را نابود ساخته و فرد را دچار اضطراب و تشویش می نماید.(5)

 

 

 

این را من نمی گم.دانشمندان میگن

 


 

 

 علی(ع) فرمود: «من اطلق طرفه کثر اسفه؛ هر کس چشم خویش را آزاد گذارد، همیشه اعصابش ناراحت بوده(و به آه و حسرت دایمی گرفتار می شود)».(8)

 

 

 

و در جای دیگر فرمود: «من اطلق ناظره اتعب حاضره؛(9)هر کسی چشم را رها کند زندگی فعلی خود را به رنج و ناراحتی گرفتار نموده است.»

 

 

 

و حضرت امام صادق(ع) فرمود: «کم من نظرةٍ اورثت حسرةً طویلةً؛(10) چه بسیار نگاهها که حسرت طولانی (و همیشگی را در پی دارد.» و از طرف دیگر اگر چشم را از حرام بپوشاند از نظر روحی، راحت و آسوده خواهد بود، علی(ع) فرمود: «من غضّ طرفه اراح قلبه؛(11) کسی که چشمش را فرو بندد دل و روحش راحت خواهد بود.»

ما  جوون ها هم همیشه گرفتارشیم...دقت نکردین بچگی هامون چرا کمتر استرس داشتیم؟

 

 

 

3ـ بیمار شدن عقل

 

 

 

انسان در سایه پیروی از آموزه های نورانی اسلام، به تکامل می رسد و عقلش رشد می کند و در صورت سرپیچی از دستورهای الهی و دست یازیدن به کردار خلاف شرع همچون چشم چرانی از رحمت الهی دور می شود با خاموش شدن نور الهی در خانه دل، عقل و روح انسان دچار نوعی بیماری می گردد.

 

 

 

علی(ع) در این باره می فرماید: «قرین الشّهوة مریض النّفس معلول العقل؛(12) کسی که با شهوت همراه است جان و عقلش مریض و بیمار است.»

 

 

 

و در جای دیگر فرمود: «ذهاب العقل بین الهوی و الشّهوة؛(13) نابودی عقل در هوا(پرستی) و شهوت است.»

 

 

 

وقتی عقل بیمار شد تصمیم گیریها و رفتارهای انسان نیز بیمارگونه خواهد بود.

نمونه اش امتحان هاست که احساس می کنیم دیگه هیچی تو مخمون نمیره

 

 

 

4ـ تنوع طلبی

 

 

 

انسانی که پیش از ازدواج چشم چرانی را تجربه کرده هنگام ازدواج اولاً به همسر خویش به دید شک و تردید می نگرد که نکند او هم چون خودش چشم حرام به سوی نامحرمان داشته باشد، ثانیاً خود هر روز به دنبال دیدن مناظر جدید از صحنه های حرام است و تنوع طلبی و دیدن صحنه های حرام روان او را بیمار می سازد و چه بسا زندگی موجود را به سردی کشانده گرفتار دام های فساد خواهد ساخت.

 

 

 

ویل دورانت می گوید: «فساد پس از ازدواج بیشتر محصول عادت های پیش از ازدواج است.»(14)

 


...........

 

 

استاد مطهری: «غریزه جنسی، غریزه ای نیرومند و عمیق و دریا صفت است و هرچه بیش تر اطاعت شود، سرکش تر می گردد، هم چون آتش که هرچه به آن بیش تر خوراک بدهند شعله ورتر می شود.»

 

 

 

لذا بهترین راه برای دوری از شهوات حرام، چشم پوشی از نگاه حرام است.

 

 

 

علی(ع) فرمود: «نعم صارف الشهوات غضّ الابصار؛(25) چشم پوشی از نگاه (حرام) بهترین عامل بازدار از شهوت است.»

در ضمن آمار نشون داده که 80٪ طلاق ها از همین ها سرچشمه می گیره

 

 

 

پی نوشت ها:ـــــــــــــــــــــــ

 

 

 

1. بحارالانوار، محمد باقر مجلسی، دارالکتب الاسلامیة، ج 104، ص 41، ح 52؛ منتخب میزان الحکمه، محمدی ری شهری، قم دارالحدیث، 1382، ج 1، ص 504.

 

 

 

2. میزان الحکمه، همان، ص 504.

 

 

 

3. دکتر احمد احمدی، روانشناسی نوجوان و جوانان، اصفهان، نشر مشعل، چهارم، 1373، ص 125 جوانان و روابط، ابوالقاسم حاجی، مرکز مطالعات و پژوهش های حوزه، 1380، ص 136.

 

 

 

4. جامع الاخبار، ص 408،ح 1129، به نقل از منتخب میزان الحکمه، ج1، ص 504، ح 6141.

 

 

 

5. مشکلات جنسی، ناصر مکارم شیرازی، قم، انتشارات نسل جوان، ص 167.

 

 

 

6. چهره عریان، خانم دکتر سعداوی، ص 168؛ مقدمه ای بر روان شناسی زن، ص 110، به نقل از جوانان و روابط، همان، ص 34.

 

 

 

7. مسأله حجاب، مرتضی مطهری، قم، انتشارات صدرا، 1374، ج 42، ص 84 ـ 87.

 

 

 

8. میزان الحکمه، محمدی ری شهری، همان، ج 10، ص 74 و غررالحکم، ج 2، ح 304.

 

 

 

9. منتخب میزان الحکمه، همان، ص 504، ح 61313.

 

 

 

10. همان، ج 1، ص 504، ح 6133.

 

 

 

11. همان، ح 6141

 

 

 

12. میزان الحکمه، ج 10، ص 378 و 386.

 

 

 

13. همان، ج 1، ص 360، ح 4421.

 

 

 

14. لذّات فلسفه، ویل دورانت، تهران، نشر دانشجویی، ص 94.

 

 

 

15. همان، ص 94 و 97.

 

 

 

16. رـ ک: تحلیلی بر روابط دختر و پسر در ایران، دکتر علی اصغر احمدی، سازمان انجمن اولیاء و مربیان، پنجم، 1378، ص 83، جوانان و روابط، همان، ص 80.

 

 

 

17. ر.ک: فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی، حداد عادل، تهران انتشارات سروش، ص 70، جوانان و روابط، ص 46، با تغییرات.

 

 

 

18. جوانان و روابط، ص 55 با تغییرات.

 

 

 

19. همان، ص 55، هفته نامه دیدگاه، دکتر شیخی، پیش شماره 3، آبان، 79، ص 5.

 

 

 

20. ایران جوان، ش 135، ص 36، جوانان و روابط، ص 56.

 

 

 

21. گلی از هر چمن، سیدمحمد علی جزایری، الامام المنتظر، ص 437.

 

 

 

22. منتخب میزان الحکمه، ص 230، ح 2740.

 

 

 

23. همان، ص 505، ح 6142.

 

 

 

24. آیین همسرداری، ابراهیم امینی، تهران انتشارات اسلامی، 43، 1374، ص 171.

 

 

 

25. میزان الحکمه، مکتبة الاعلام الاسلامی، ج 1، ص 72.

 

 

 

------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 


 

 

   فواید نگاه داشتن چشم

 

 
 
 
قسم بخداست که لذت عفت بزرگتر از لذت گناه است و در این شکی ;نیست که اگر نفس انسان مخالف هوای شیطانی آن باشد نتیجهء خوشحالی و سرور دارد...
 
در نگاه داشتن چشم از نا محرم فواید بس بزرگی هست و در آزادی آن آفات و گرفتاری های نهفته است، ما اینها را در سه نکته خلاصه میکنیم:

 

 

▪ مقام اول در فواید نگاهداشتن چشم:

 

 

 

1) رهای قلب از حسرت. کسیکه چشم خود را برای دیدن نامحرم آزاد میگذارد حسرتش بیشت میگردد، آنچه را چشم به قلب انتقال میدهد مضر واقع میشود، چون چشم چیز های را می بیند که رسیدن به آن در مقدور شخص نیست، او نمیتواند صبر کند و این نهایت رنج است.

 

 

 

فرزدق سروده است:

 

 

 

تزوّد منها نظرةً لم تدع له فؤاداً و لم یشعر بما قد تزوّدا

 

 

 

فلم أر مقتولاً و أر قاتلاً بغیر سلاح مثلها حین أقصد

 

 

 

(از دیدن او اگر لذت بردی، قلب را نمیگذارد ولی خود او از آنچه بر جای گذاشته است بی خبر است)

 

 

 

(من هیچ کشته و هیچ قاتل بدون سلاح را مثل این نظر یا معشوقه ندیده ام)

 

 

 

2)چشم پوشیدن از نا محرم قلب را نورانی و روشن میسازد و این درخشش در چشم، روی و دیگر اعضای بدن نمایان میگردد، مثلیکه نگاه نداشتن چشم ظلمت و افسردگی در پی دارد.

 

 

 

ابن قیم در کتاب خود روضة المحبین و نزهة المشتاقین وقتی این موضوع را به بر رسی میگیرد، این قول الله عزّ و جلّ را ذکر میکند: اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ... النور 35( خداوند نور آسمان ها و زمین است...) یا این فرمودهء پروردگار را: قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ... .

 

 

 

در گذشته هم این حدیث را ذکر کردیم که: نظر کردن تیری مسمومی از تیر های ابلیس است.

 

 

 

در بعضی از روایات آمده است: کسیکه چشم خود را از دیدن زیبایی های زن نا محرم نگاه داشت، خداوند (ج) در قلب او نوری را درخشان میکند.

 

 

 

3) نگاهداشتن چشم باعث صحت فراست و حواست انسان میگرد، چون فراست از جملهء نو و ثمرات درخشش آنست. وقتی که قلب انسان با نور صحت و فراست منور گردید، همانند آیینه جلا دارد ممیگردد که در آن معلومات همانگونهء که هست تجلی میکند. وقتی انسان به نا محرم زیاد مینگرد به منزلهء اینست که در آینده کوف کرده باشد و آیینه خیره گرددو وقتیت انسان مسلمان نظر خود را آزاد گذااشت مثال اینست که در نفس و روان خود دمیده باشد و نور و درخشش آن را تاریک کرده است. در این رابطه گفته شده است:

 

 

 

مرآة قلبک لا تریک صلاحه والنفس فیهها دایماٌ تتنفس

 

 

 

(در صورتیکه همیشه نفس تتو بر آیینهء قلب تو بدمد، تو هیچگاه صلاح آن را نمی بینی)

 

 

 

شحاع کرمانی گفته است: کسیکه در ظاهر به پیروی از سنت پیامبر (صلی الله علیه وسلم) عمر بگذراند و در باطن مدام مراقبت داشته باشد و چشم خود را از نامحرم نگاه دارد و نفس خود را از پیروری شهوات بازدارد و از حلال تغذیه نماید هیچگاه فراست او به خطا نمیرود. شجاع از جمله کسانی بود که فراست او هیچگاه برای دروغ نمیگفت، یعنی خطا نمیکرد. چون خداوند (ج) انسان را از جنس عملش پاداش میدهد، کسیکه چشم خود را از محارم نگاهداشت، در عوض خداوند بزرگ روشنایی چشم و دل او را زیاد میکند. وقتی انسان چشم خود را بخاطر خدا نگه میدارد خداوند بزرگ نور بصیرت چشم و قلب او را افزونی می بخشد.

 

 

 

4) دروازه های علم و دانش برای این شخص باز میگردد، اسباب کسب علم و معرفت برایش به آسانی مهیا میگردند، این خود بسبب منور بودن قلب است، وقتی دل روشن میشود حقیقت اشیاء در آن دیده میشود و برایش بسرعت تمام شناخت دست میدهد، این شناخت و معرفت از یکی به دیگری رسوب میکند. کسی هم که چشم خود را کنترول نکرد قلبش مکدر میگردد و تاریک میشود و دروازه های علم و معرفت به رویش بسته میشوند.

 

 

 

5) این عمل به قلب قوت، ثبات و شجاعت می بخشد، خداوند متعال قدرت بصیرت را با قدرت حجت و استدلال همگام به او می بخشد.

 

 

 

نظرات شما عزیزان:

HOSSEIN
ساعت13:05---22 ارديبهشت 1392
دمت گرم خداوکیلی حال کردم با این مطلب .اجرت باخدا.

HOSSEIN
ساعت13:05---22 ارديبهشت 1392
دمت گرم خداوکیلی از حال کردم با این مطلب .اجرت باخدا.

محمدحسین17
ساعت12:27---22 ارديبهشت 1392
اجرت باخدا

saeid008
ساعت16:41---18 ارديبهشت 1392
دمت گرم .... واقعا دمت گرم کمک بزرگی بهم کردی و باعث شدی دیگه طرف این چیزا نرم بازم میگم دمت گرم

یه آدم
ساعت12:50---14 ارديبهشت 1392
خدا خیرت با مطلبت اجرت با خدا

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عکس های داغ و خفـــــــــــ





نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 5
بازدید کل : 22538
تعداد مطالب : 230
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1